gamemakerturkey - Anahtarlı Kapı Geçişi
 
Kategoriler
Ana Sayfa
Hile Sistemi
Sürükleme
Can ve Zırh
Silah Değiştirme
Anahtarlı Kapı Geçişi
tekrar merhabalar bu dersidme size nasıl bi anahtarı alınca kapının kildinin açılmasını göstereceğim aslında mantık çok basit sadece
true false kullanılıyor başlayalım
Gereken nesneler:

karakter
duvar
anahtar
kapı

Öncelikle karakterimizin create eventine:Image
global.kilit = false
Şimdi de karakterin step eventineImage
//Bilinen yürüme kodunu yazıcağız
if keyboard_check (vk_left) {x-=4}
if keyboard_check (vk_right) {x+=4}
if keyboard_check (vk_up) {y-=4}
if keyboard_check (vk_down) {y+=4}
step evente bir de:Image
if global.kilit = true//Eğer kilit açık olursa
{
global.kilit = true//kilit açık olsun işte:P
}
Karakterin kapı ile collisun eventeImage
if global.kilit = true
{
room_goto_next()
}//Eğer kilit aktifse karakter sonraki odaya geçilsin

else//değilse

{
x = xprevious
y = yprevious//Kapı sert olduğundan çarpınca dursun
}
Ve şimdi anahtarın karakter ile colliun eventineImage
global.kilit = true//kilidi aktifleştirdik(yani kapı kilidi açık.d)
instance_destroy()//anahtar yokolsun
işte bu kadar
Bugün 1 ziyaretçi (2 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol